חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קידום אתרים בעברית מול קידום אתרים באנגלית

כדי להצליח בעידן עם קצב מהיר ושינויים תמידיים, חייב ליצור נוכחות דיגיטלית חזקה ברשת. קידום אתרים הוא נושא רחב אשר נוגע לאופן בו אנחנו יכולים לחשוף את האתר שלנו לעוד ועוד לקוחות פוטנציאלים. תהליך של קידום אתרים, בעיקרו, דומה בין אם אנחנו רוצים לקדם אתר בעברית או באנגלית. עם זאת, ישנם מספר הבדלים מהותיים. אין ספק כי קידום אתרים באנגלית פותח אפשרויות רבות והגעה לקהל חדש מעבר לים. במאמר הבא ננסה להסביר איך עושים את זה נכון.

מה חשוב לדעת לפני שמתחילים קידום אתרים בינלאומי?

SEO זה המונח המקצועי בו אנחנו משתמשים כדי להגדיר את האופן בו אנחנו יכולים לקדם אתר בצורה אורגנית, כלומר, בלי לשלם למנוע החיפוש של גוגל. המשמעות של זה היא שאנחנו יכולים לעשות מניפולציות שונות על האתר כדי להשאיר את הגולשים באתר זמן רב יותר למשל או כדי להעלות את האתר למקומות הראשונים של מנוע החיפוש. לפני שמתחילים קידום אתרים בינלאומי, יש כמה דברים חשובים שכדאי לדעת ולשקול.

חשוב לבצע מחקר שוק מקיף ולהבין את השווקים והתרבויות השונות שבהם אתם מתכוונים לקדם את האתר, ולזהות את קהלי היעד והעדפותיהם, כולל הרגלי הגלישה והצריכה שלהם. תרגום תוכן האתר לשפות שונות בהתאם לשווקים המקומיים הוא קריטי, ויש לבצע לוקליזציה של התוכן כדי לוודא שהוא רלוונטי וקריא לקהלים המקומיים. בנוסף, יש להשתמש בתגיות hreflang כדי להבהיר למנועי החיפוש איזה גרסה של הדף מיועדת לאיזה שוק או שפה, ולהתאים את ה-URL לשפות השונות.

חשוב ליצור תוכן איכותי ורלוונטי שמתאים לקהלים המקומיים ושעונה על הצרכים שלהם, ולבנות קישורים נכנסים מאתרים מקומיים ואמינים בשווקים היעד. שיפור זמני הטעינה של האתר בכל השווקים שבהם אתם פועלים, כולל שימוש ב-CDN. בנוסף, יש להתאים האתר למכשירים ניידים ולהעדפות המשתמשים המקומיים, ולעצב ממשק משתמש נעים ונוח לשימוש עבור כל קהל יעד.

היכרות עם החוקים והרגולציות המקומיות בכל שוק, כולל חוקי פרטיות, עוגיות והגנה על מידע אישי, היא סופר חשובה, ויש להתאים את האתר למדיניות הפרטיות המקומית ולציית לחוקים הקיימים. לבסוף, מעקב אחר ביצועי האתר בכל שוק באמצעות כלים כמו Google Analytics וביצוע שינויים ושיפורים בהתאם לתוצאות המעקב והבקרה, הם גורמים חשובים בתהליך קידום אתרים בינלאומי.

מה ההבדלים בין קידום אתר בעברית לעומת קידום אתר באנגלית

ההבדלים בין קידום אתר בעברית לעומת קידום אתר באנגלית מתבטאים בעיקר בגודל השוק, התחרות ואופי החיפושים.

כאשר אנחנו מקדמים אתר בעברית, אנחנו יכולים לנסות וכמו 'לירות לכל הכיוונים'. בעוד שבאנגלית אנחנו עלולים להגיע לקהל גדול מדי, במילים אחרות: 'תפסת מרובה לא תפסת'. לכן, כאשר אנחנו ניגשים לקידום באנגלית, אנחנו נרצה להתמקד באווטר ברור של קהל יעד ספציפי. כדי שנוכל לנסות ולקלוע לליבו של הקהל הטבעי של העסק. בהמשך, אם תיווצר קהילה ראשונית חדשה נוכל להתרחב. בעוד שבעברית, בגלל שהשוק קטן יותר באופן משמעותי, אין לנו בעיה דווקא לכוון לקהל רחב מתוך הנחה כי אנחנו יכולים להגיע לעוד ועוד לקוחות פוטנציאלים בלי שנדרש לעמוד בתחרות משמעותית.

איך מתבצע קידום אתרים בעברית למול אתרים באנגלית?

כאמור, גודל השוק בשפה העברית נמוך משמעותית מגודל השוק בשפה האנגלית. לכן, התחרות שלנו בשוק דוברי האנגלית גדולה יותר והאסטרטגיה תשתנה. אם בעברית אנחנו נבחר דווקא את מילות המפתח הפופולריות ביותר, הרי שבאנגלית, אנחנו עלולים למצוא את עצמנו בתחרות עם 'כרישים' גדולים מדי, מולם אין לנו סיכוי ממשי. לכן, הפתרון במקרה הזה יהיה להשתמש במונחי 'זנב ארוך' או ביטויים שמייחדים קהל מטרה ספציפי ולא קבוצה גדולה של גולשים פוטנציאליים. כך, אנחנו צומחים מלמטה למעלה, מה שיכול לעזור לנו לחדור אל שוק דוברי האנגלית בצורה חכמה יותר.

לעומת זאת, בעברית, אנחנו מדברים על שוק קטן בצורה משמעותית, לכן אנחנו יכולים לבחור להשתמש במונחים פופולריים יותר ולכוון לקבוצה גדולה יחסית של גולשים. נקודה נוספת אליה כדאי לשים לב היא שמנוע החיפוש של גוגל מציג תוצאות גם לפי מיקום גאוגרפי. שיווק לקהל אוסטרלי לא בהכרח דומה לשיווק לקהל בריטי, מה שדורש מאיתנו שוב להתמקד כאשר אנחנו מקדמים באנגלית. בעברית אין לנו בעיות מהסוג הזה, ואנחנו יכולים להתמקד בקהל היעד המקומי בצורה פשוטה יותר.

יתרונות בקידום אתרים בישראל בעברית

יתרונות בקידום אתרים בישראל בעברית הם רבים ומגוונים. ישראל היא מדינה קטנה, עם אופי ספציפי ועם קהילה יחסית קטנה של דוברי עברית. במילים אחרות, אנחנו יכולים להגיע לתוצאות מצוינות תוך נטילה של סיכונים קטנים יחסית. מכיוון שהשוק המקומי קטן וממוקד, אין צורך לערוך מחקר מעמיק על כל מדינה ומדינה כמו בקידום בשפה האנגלית. בנוסף, אין חשש שמשתמשים מארצות אחרות, כמו ארצות הברית, יחשפו לתכנים שאינם רלוונטיים להם. מעבר לכך, ניתן להגיע לתוצאות במהירות רבה יותר ובעלות נמוכה יותר בצורה משמעותית. עם זאת, במידה ואתם מעוניינים להרחיב את העסק אל מעבר לים, זה בהחלט אפשרי. ההמלצה היא לדבר עם אנשי מקצוע אשר ידעו לתת לכם מידע רלוונטי בהתייחס לעסק שלכם.

אהבתם את המדריך? מוזמנים לשתף..

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email