כל בעל עסק חייב לבצע קידום לעסק שלו ובפרט עסקים קטנים כדי למשוך לקוחות פוטנציאליים ולהישאר תחרותיים. הסטטיסטיקה מראה כי כ -70% מהמשתמשים באינטרנט לוחצים על תוצאות חיפוש אורגניות (לא ממומן), בעוד שרק 30% לוחצים על תוצאות ממומנות (בתשלום). משמעות הדבר היא שאם אתר העסק הקטן אינו מדורג היטב באופן אורגני, העסק מפסיד כמות משמעותית של לקוחות פוטנציאליים.
כאשר האתר שלכם מופיע בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש, זה מגדיל את הסיכויים למשוך תנועה אורגנית, מה שיכול להוביל לחשיפה גבוהה יותר של המותג, תנועה מוגברת לאתר, ובסופו של דבר, יותר המרות ומכירות.
יתר על כן, קידום אתרים לעסקים קטנים עוזר לבניית האמון במותג. כאשר האתר מופיע בין תוצאות החיפוש המובילות, המשתמשים תופסים אותו כאמין ובטוח יותר. הסיבה לכך היא שמנועי חיפוש, כמו גוגל, לוקחים בחשבון גורמים שונים בעת קביעת דירוגים, כגון רלוונטיות, איכות תוכן וחוויית משתמש ולכן אם האתר מדורג במקומות הראשונים אז כנראה שאפשר לסמוך עליו.
ישנם דרכים רבות לקדם את העסק החל מקידום ממומן, קידום אורגני, קידום לוקאלי, קידום באמצעות משפיעני רשת, קידום רשתות חברתיות ועוד. במאמר זה נסקור חלק משיטות הקידום ונפרט על ההבדלים ביניהם כדי שתוכלו להבין את המשמעויות השונות של סוגי הקידום ולקבל החלטה מושכלת יותר בעת בחירתכם בסוג קידום לעסק שלכם.
מה ההבדל בין קידום ממומן לקידום אורגני?
קידום ממומן מתייחס לפרסום בתשלום- מודעות תשלום לפי קליק (PPC), מודעות מדיה חברתית ופוסטים ממומנים. היתרון של קידום ממומן הוא שהוא מציע נראות מיידית ויכול להוביל תנועה ממוקדת לאתר שלכם. עם זאת, העלות יכולה להיות יקרה, במיוחד עבור עסקים קטנים העובדים עם תקציב מוגבל.
קידום אורגני מתייחס לדרכים הטבעיות אך ללא תשלום לקידום האתר. הקידום כולל אופטימיזציה של האתר עבור מנועי חיפוש, יצירת תוכן באיכות גבוהה, קניית קישורים נכנסים ואינטראקציה עם הקהל במדיה החברתית. בעוד שקידום אורגני עשוי להימשך זמן רב יותר כדי לראות תוצאות, הוא מציע יתרונות ארוכי טווח כגון חשיפה מוגברת ואמינות המותג.
עלות קידום אורגני לעסקים קטנים
מחירי קידום אתרים – מה משפיע על העלות?
המחיר של קידום עסקים קטנים משתנה בהתאם למספר גורמים:
- היקף התחרות בנישה: תחומים עם תחרות גבוהה ידרשו עבודה מאומצת יותר, ולכן העלות תהיה גבוהה יותר.
- גודל האתר ומורכבותו: אתר גדול עם מאות עמודים מצריך יותר עבודה מאשר אתר קטן.
- מצב האתר הנוכחי: אם האתר זקוק לשיפור טכני משמעותי, זה יכול להעלות את עלויות הקידום.
טווחי מחירים נפוצים לקידום אתרים
- מחיר קידום אורגני לעסקים קטנים: 1,500 – 3,500 ש"ח לחודש
- מחיר קידום אורגני לעסקים בינוניים: 4,000 – 8,000 ש"ח לחודש
- מחיר קידום אורגני לעסקים גדולים עם תחרות גבוהה (E-commerce, נדל"ן, משפטים וכו'): 8,000 – 20,000 ש"ח לחודש
- ייעוץ חד-פעמי או אופטימיזציה נקודתית: 2,000 – 5,000 ש"ח לתהליך חד-פעמי
כיצד לבחור את חבילת ה-SEO המתאימה לעסק שלך?
לעסק חדש או קטן: מומלץ להתחיל עם חבילת SEO בסיסית ולשדרג בהמשך.
לעסק מבוסס: יש להשקיע בקידום מתמשך, כולל בניית קישורים ותוכן איכותי.
לעסקים בתחרות גבוהה: נדרש תקציב גבוה יותר כדי להתחרות בעסקים גדולים בענף.
DIY – יסודות קידום עסקים קטנים באינטרנט
אם אתם בעלי עסק קטן ועדיין אין לכם תקציב לשלם לסוכנות SEO שתנהל עבורכם את קידום האתר, אל תתנו לזה לעצור אתכם. גם ללא השקעה כספית גדולה, ניתן לבצע פעולות חשובות שיסייעו לכם לשפר את הנראות שלכם בתוצאות החיפוש ולהגדיל את כמות הלקוחות שמגיעים דרך גוגל. קידום אורגני אינו מסתכם רק בתשלום לאנשי מקצוע מומחים – עם מעט למידה והתמדה, תוכלו לשפר את האתר שלכם באופן עצמאי ולהגיע לחשיפה רחבה יותר. במדריך זה נפרט בקצרה את הפעולות שתוכלו לבצע בעצמכם כדי לקדם את העסק בגוגל וליהנות מחשיפה אורגנית גבוהה יותר לאורך זמן.
| אם תרצו להרחיב כאן תמצאו מדריך מפורט לקידום אתרים בגוגל לבד
אופטימיזציה On-Site
אופטימיזציה On-Site מתמקדת בשיפורים בתוך האתר עצמו כדי לשפר את דירוגו במנועי החיפוש. זה כולל אופטימיזציה של תגיות מטא (כגון כותרות ותיאורים), מבנה URL ידידותי, שימוש נכון בכותרות (H1, H2, H3), ושילוב מילות מפתח רלוונטיות בתוכן. בנוסף, חשוב לוודא שהאתר נטען במהירות, מותאם למובייל, ושיש בו קישורים פנימיים המסייעים לניווט ולחוויית המשתמש. שימוש במדיה עשירה כמו תמונות וסרטונים, עם תגיות ALT מתאימות, תורם גם הוא לאופטימיזציה.
אופטימיזציה Off-Site
אופטימיזציה Off-Site מתייחסת לפעולות המתבצעות מחוץ לאתר במטרה לשפר את אמינותו וסמכותו בעיני מנועי החיפוש. המרכיב המרכזי כאן הוא קניית קישורים נכנסים (Backlinks) מאתרים איכותיים ורלוונטיים, מה שמעיד על אמינות התוכן שלכם. בנוסף, פעילות ברשתות החברתיות, שיתופי פעולה עם בלוגרים, ופרסום מאמרי אורח באתרים אחרים יכולים להגביר את הנראות והמודעות למותג שלכם. כמו כן, השתתפות בפורומים מקצועיים וקבלת ביקורות חיוביות באתרים מתמחים תורמות לחיזוק הנוכחות המקוונת שלכם.
קידום אתרים לוקאלי לעסק קטן
מחקר של BrightLocal מצא כי 76% מהצרכנים שמחפשים עסק מקומי מבקרים בו תוך 24 שעות. וכשמדובר בקידום אתרים לעסקים קטנים, קידום מקומי הוא חיוני לחלוטין. חיבור ומיקוד ללקוחות מקומיים יכולים להגביר באופן משמעותי את נראות האתר ולהשיג תנועה רלוונטית יותר. הנה כמה אסטרטגיות יעילות לקידום אתר אינטרנט של עסק קטן באופן מקומי ולגמרי בחינם!
- פתחו חשבון Google לעסק שלי: Google לעסק שלי (GMB) הוא כלי חינמי המאפשר לנהל את המידע העסקי שלכם בחיפוש Google ובמפות. הקפידו לספק פרטי קשר מדויקים, שעות פעילות ותיאור משכנע של המוצרים או השירותים שלך.
- עודדו ביקורות של לקוחות: ביקורות חיוביות של לקוחות לא רק משפרות את האמינות שלכם, אלא גם משפרות את דירוג ה- SEO. לכן עודדו את הלקוחות המרוצים להשאיר ביקורות ברישום שלכם ב- Google לעסק שלי והגיבו להן כדי להראות ללקוחות שהמשוב שלהם מוערך.
- צרו תוכן מקומי: צרו תוכן שפונה במיוחד לקהל המקומי שלכם. כתבו פוסטים בבלוג, צרו סרטוני וידאו או שתפו חדשות ואירועים מקומיים הקשורים לתעשייה שלכם. זה עוזר לבסס את המותג כרשות מקומית מהימנה, ולהביא יותר תנועה מקומית לאתר שלכם.
- פרסמו את האתר שלכם באינדקסים חזקים כמו דפי זהב ודומיו. אינדקסים אלו לא רק מספקים קישורים נכנסים יקרי ערך, אלא גם עוזרים ללקוחות פוטנציאליים למצוא את העסק שלכם בעת חיפוש מקומי.
- בצעו אופטימיזציה לאתר עם מילות מפתח מקומיות: השתמשו במילות מפתח מקומיות בתוכן האתר, בתגי המטה ובכותרות כדי לשפר את נראות האתר עבור חיפושים מקומיים. לדוגמה, אם יש לכם מאפייה בתל אביב, בצעו אופטימיזציה לאתר שלכם עם מילות מפתח כגון "המאפייה הטובה ביותר בתל אביב" או "מאפייה מומלצת בתל אביב".
קידום עסקים קטנים = בידול עסקי
קידום עסקים קטנים באינטרנט אינו רק כלי להגדלת תנועת הגולשים באתר, אלא אף מנוף מהותי ליצירת בידול ומיצוב המותג בשוק תחרותי. בין אם תבחרו להיעזר בסוכנות מקצועית המתמחה בקידום עסקים קטנים, או להוביל את תהליך הקידום בכוחות עצמכם, אין ספק כי תחוו עלייה במספר הכניסות לאתר ובמעורבותם של לקוחות פוטנציאליים. באמצעות שילוב נכון של קידום אורגני, לוקאלי או ממומן, תוכלו לבנות נוכחות מקוונת איתנה, לזכות באמון המשתמשים – וליהנות מהגדלת ההכנסות לאורך זמן.