תוכנות לקידום אתרים
קידום של אתרים ובעיקר אתרים גדולים עם מבנה מורכב יחסית, היא משימה שקשה מאוד לבצע באופן ידני רק מהתבוננות בדפי התוצאות בגוגל וניהול רשימות של אתרים או קישורים.
לאור זאת, בעשור האחרון גדל מאוד מגוון הכלים העומדים לרשותו של מקדם האתרים ולא תמיד קל להבין היכן קיימת חפיפה בין היכולות של הכלים השונים ואיזה מהם נחשב הכי טוב בתחומו.
כדי לעשות לכם סדר, הכנו לכם רשימה של לא פחות מ- 15 כלים מומלצים לקידום אורגני, כולל טווח המחירים שלהם, על מנת שתוכלו להתאים אותם לשימוש שלכם.
שתי הערות:
1.המחירים נכונים לאוקטובר 2024
2.אם לא כתוב אחרת, המחירים הם לחודש. לרוב יש הנחה של כמה עשרות אחוזים עבור תשלום שנתי.
Plerdy SEO .1 – כלי מעולה ל-On Page
לא מהכלים הידועים ביותר, וחבל שכך. Plerdy היא תוכנה לקידום אתרים המציעה מספר גדול של כלים לאופטימיזציה לאתרי אינטרנט כגון מפות חום או סקרים, ולכן לא מפתיע שכלי ה-SEO שלה חזק מאוד בכל מה שקשור ל-On Page SEO.
למשל, הוא יכול להציג נתונים מה-Search Console ולתת המלצות בנוגע לאופטימיזציה על בסיס הביצועים הקיימים. תכונה אחרת ולא פחות שימושית היא הדרכה למפתחים כיצד לבצע שינויים באתר מבלי לפגוע ב-SEO.
מנגד, הוא אינו מציע יכולות Off Page, ולכם אם אתם זקוקים לכלי שמציע גם תמיכה חזקה בניתוח קישורים ומתחרים בכמויות גדולות, לא בטוח שזה הכלי המתאים לכם.
מבחינת תמחור, יש לכלי מודל חינמי נדיב למדי שמציע ניתוח של עד 5,000 דפים ומעקב אחרי 2 מילות מפתח בדף התוצאות.
התוכנית הבאה שעולה 32$ מציעה כבר בדיקה של 10,000 דפים והתוכנית היקרה ביותר של 108$ לחודש מציעה 50,000 דפים ו-20 מילות מפתח.
חשוב לציין שבכל חבילה אתם מקבלים גם את השירותים האחרים של Plerdy, ואין אפשרות לקנות את חבילת ה-SEO בנפרד
להסבר על הכלי > https://www.youtube.com/watch?v=QJZPX9i7kZM
SE Ranking .2 – כלי קידום אתרים זול יחסית שעושה סדר
SE Ranking הוא תוכנה לקידום אורגני שמציע את רוב התכונות שהייתם מצפים לקבל מכלי SEO, כולל בדיקת מילות מפתח, קישורים וניתוח מתחרים. את הנתונים ניתן לייבא לקבצי אקסל או CSV באופן נוח ביותר.
למרבה הצער הכלי פחות מתאים למחקר מילות מפתח בעברית ומוצא בעיקר זנבות ארוכים ולא מילים דומות בהקשר רחב יותר או מילים נרדפות.
החבילה הבסיסית עולה כ-65$ לחודש וכוללת את כל התכונות שהזכרנו (עד 500 מילים במעקב יומי) עם 5 פרויקטים (חלוקה לאתרים) למשתמש אחד. תוכנית הפרו שמחירה 119$ לחודש כוללת גם אינטגרציה עם פרסום ברשתות חברתיות והתוכנית העסקית שמחירה 259$ לחודש כוללת גם גישה ל-API וניהול בלתי מוגבל של פרויקטים עם 5 משתמשים.
כמו כן, ניתן לבקש חבילות מותאמות אישית ובמקרים מסוימים להפחית במעט את המחיר.
Zefo .3 – כלי ישראלי שיודע למצוא גם מילים דומות בעברית
"זפו" הוא כלי ישראלי שמציע מעקבים ומחקרים של מילות מפתח, ניתוח טכני של האתר שלכם וניהול משימות.
זפו הוא אחד הכלים הבודדים שמצליח למצוא מילים עם ביצועים טובים שלכם, או של המתחרים שלכם גם בעברית, כשאתם פותחים פרויקט חדש עבור האתר שלכם או האתר של המתחרים.
למרבה הצער, כרגע משום מה היכולת הזו דווקא לא עובדת במחקר מתחרים על פי רשימה סגורה, אך הבטיחו לנו שהתכונה הזו כבר נמצאת בפיתוח.
עוד תכונה שימושית היא חיבור ל-Google Analytics וצפייה בנקודות עם שינויי אלגוריתם רשמיים ובלתי רשמיים על ציר הזמן.
מבחינת התמחור, השיטה של זפו עובדת באופן מעט שונה מאשר אתרים אחרים ובמקום מספר מחקרים קבוע למילות מפתח, כל מחקר דורש מספר קרדיטים אחר על פי מספר המילים שאתם מזינים.
החבילה הזולה ביותר עולה כ-100 ₪ + מע"מ וכוללת מעקב אחרי אתר 1, 40 מילים במעקב יומי ו-100 קרדיטים. "חבילת הסוכנויות" הפופולארית ביותר כוללת 20 אתרים, 400 מילות מפתח, מעקב אחרי 1,000 קישורים ו-2,000 קרדיטים במחיר של 579 ₪ + מע"מ לחודש.
חבילה זו כוללת גם מיתוג אישי (White Label), גישה ל-API והתממשקות מול Data Studio.
מעבר לכך קיימת גם חבילה לסוכנויות גדולות עם נפחים כפולים, מנהל תיק לקוח אישי ו-10 משתמשים שונים.
Frase .4 (לשעבר Surfer SEO) – אופטימיזציה חכמה שתעזור לכם מול המתחרים
כשמדברים על קידום אתרים ו-AI בדרך כלל מתכוונים לכתיבת תוכן או המלצות על מילות מפתח. Frase לוקח את כל העסק קדימה ומלבד כתיבת AI מנתח את האתר שלכם אל מול המתחרים ומציע לכם הצעות ספציפיות ברמת ה-On Page כיצד לשפר את המיקום שלכם.
לדוגמה, מספר כותרות ה-H2, אורך הפסקאות, שימוש במילות מפתח שונות והוספת מדיות כמו תמונות וסרטונים. אתם יכולים גם לכתוב את הטקסט באופן חופשי ולקבל ציון על פי מילות המפתח שתרצו להיות מדורגים עליהן.
למרות שמדובר בכלי עוצמתי ביותר, צריך לדעת כיצד לעבוד אתו. אם משתמשים ביותר מדי או מעט מדי מילות מפתח, הוא נעשה מאוד "קטנוני".
מעבר לכך, בעברית, הוא לא לוקח בחשבון אותיות יחס או סמיכות, ולכן מבחינתו "מרפאת חרום חיפה" ו-"מרפאת חרום בחיפה" הן מילים שונות. זאת בעוד גוגל בדרך כלל מספיק חכם כדי להבין שמדובר באותו הביטוי.
Frase הוא לא מוצר זול: תמורת 12$ לחודש תוכלו לנתח 10 שאילתות בלבד, 45$ לחודש יגדילו את הכמות ל-30 והתוכנית הגדולה ביותר תיתן לכם נפח בלתי מוגבל תמורת 115$ לחודש (וגם שלושה משתמשים נפרדים).
אם תרצו להשתמש במודל הכתיבה החופשית, תאלצו להיפרד מעוד 35$ ל-30 מאמרים…
SEO Power Suite .5 – תוכנת קידום אתרים למי שלא רוצה להיות תלוי באתרי אינטרנט
בניגוד לשאר הפלטפורמות כאן שעובדות במודל של "תוכנה כשירות" (SaaS), SEO Power Suite היא תוכנת Desktop. היתרון הגדול ביותר בכך הוא שאתם לא תלויים בשרתים חיצונים. מצד שני, לא נדיר שגוגל מזהה את מי שעושה שימוש בתוכנה כבוט וחוסמת אותו באופן זמני (למרות שזה לא מסוכן ולא יפגע באתרים שלכם).
עוד יתרון גדול למדי טמון בכך שישנה גרסה חופשית המאפשרת גישה למספר גדול של תכונות כמו מעקב אחרי מספר בלתי מוגבל של מילות מפתח או זיהוי של קצת יותר מאלף קישורים נכנסים לאתרים שתבחרו.
הקאצ' הוא שלא ניתן לשמור את המידע הזה, כך שהגרסה החינמית יעילה בעיקר למי שזקוק לבדיקה אקראית של מתחרים או בדיקה עצמית של אתרים קטנים מאוד.
שמירת נתונים עולה 596$ לשנה (ללא אפשרות לתשלום חודשית) וייצוא ל-PDF או מסדי נתונים יעלו לכם כבר לא פחות מ-1396$ לשנה!
בסופו של דבר, SEO Power Suite מתאים למשתמשים מזדמנים או חברות בינוניות וגדולות עם תקציב לכלי SEO של כמה אלפי שקלים ומסיבות שונות לא רוצות להיות תלויות בשירותים חיצוניים.
Yoast for WooCommerce / Shopify .6 – ההרחבות של יוסט
יוסט הוא התוסף "דה פקטו" לכל אתר וורדפרס שזקוק לאופטימיזציה ברמת ה-On Page. גם אם הגרסה החינמית לא מציעה ניתוח מלא של צפיפות מילות המפתח בפוסט או מאמר, כמו גרסת הפרמיום, היא עוזרת מאוד לעשות סדר ולהתגבר על החסרונות המובנים של וורדפרס.
אבל האם ידעתם שיש גם גרסה ספציפית של יוסט ל-WooCommerce? מערכת המסחר האלקטרונית של וורדפרס?
בעיקרון התוסף כולל יכולות AI ספציפיות וניתוח אוטומטי של תיאורי מוצרים. התוסף גם מטפל באופטימיזציה של ווריאציות של מוצרים, משהו שיכול להפוך את חייב של כל משתמש ווקומרס לסיוט…
כדאי להזכיר שקיימת גם גרסה חדשה יחסית של Yoast ל-Shopify, אך היא פחות עשירה מזו ל-WooCommerce ועולה יותר ממנה. מסיבה זו היא נחשבת למעט מאכזבת, במיוחד אם לוקחים בחשבון שיכולות ה-SEO של Shopify רק הולכות ומשתפרות.
יש ליוסט עוד כמה תוספים ספציפיים עבור אתרים שעושים שימוש ב"חדשות גוגל", "קידום מקומי" או קידום של סרטונים. לכן המחירים משתנים ורצוי לבדוק אותם בעמוד הבית.
CopyScape .7 – הכלי הטוב ביוצר לבדיקת תוכן משוכפל
מעבר לכך שמדובר בהפרה של זכויות יוצרים, אתרים שמשכפלים את התוכן שלכם יכולים לפגוע בביצועים של האתר. יש המון תוכנות לבדיקת פלגיאריזם (גנבה ספרותית), אבל CopyScape נחשב לכלי הטוב ביותר עבור זיהוי תוכן משוכפל באתרי אינטרנט.
בגרסה החינמית ניתן לבדוק דפים בודדים. גרסת הפרימיום מאפשרת לבדוק מספר גדול של דפים במרוכז (Batch), להעלות קבצים, לשתף פעולה עם חשבונות אחרים, לבדוק תוכן כפול בתוך האתר ולסנן אתרים שאתם משתפים איתם פעולה.
התשלום הוא 3 סנט למילה לבדיקה של עד 200 מילים ועוד סנט לכל 100 מילים נוספות. הקרדיטים שאתם קונים טובים לשנה.
Screaming Frog .8 – תוכנה לקידום אתרים טכני למי שרוצה לרדת לעומק
Screaming Frog הוא עוד כלי מעולה לניתוח On Page של האתר. כמו SEO Power Suite, גם הוא פועל כתוכנה להורדה ולמעשה מחקה את הזחלן של גוגל. מסיבה זו הביצועים שלו תלויים במפרט של המחשב שלכם.
הנה כמה דוגמאות למה שהוא יכול לבדוק:
- תגיות מטא או כותרות כפולות
- קישורים שבורים
- מבנה הקישורים הפנימיים בתוך האתר
- תגיות מטא או כותרות כפולות
- כפילויות תוכן או דפים עם מעט תוכן (שעשויים לפגוע גם בביצועים של דפים אחרים).
- הפניות
- קובץ txt
- מפות אתר
בגרסה החינמית ניתן לבדוק עד 500 כתובות בהן גם סקריפטים, קבצי CSS תמונות וכו' (כך שבפועל לא מדובר ב-500 דפים). הגרסה המלאה שעולה 260$ לשנה מסירה את המגבלה הזו וגם מאפשרת לכם לשמור פרויקטים (אתרים).
חשוב לציין שהממשק של "סקרימינג פרוג" הוא לא מאוד ידידותי ומורכב בעיקר מטבלאות גדולות. לכן אם אתם לא אוהבים את צורת העבודה הזו ייתכן שיהיה עדיף לכם להישאר עם דוח השגיאות ב-Search Console (שהוא גם בחינם)
למי שרוצה לעשות סדר בקישורים הפנימיים – Link Whisper .9
קישורים פנימיים הם אחד הפקטורים הפחות מוערכים בקידום אתרים למרות שהם נותנים לגוגל רמז עבה על הקשר הפנימי בתוך האתר שלכם.
Link Whisper הוא תוסף לוורדפרס שעוזר לכם ליצור קישורים פנימיים באופן אוטומטי או על פי מילות מפתח ועמודי מטרה שאתם מגדירים. הוא יכול גם לאתר בקלות דפים "יתומים" שאין להם קישורים ממקומות אחרים וכמובן לזהות דפים שמחזירים שגיאות 404.
ניתן גם לחבר אותו ל-Search Console וכך לראות כיצד בניית הקישורים משפיעה על הביצועים של האתר.
מבחינת התמחור שלו, בדרך כלל יש מחיר מופחת של לערך 50$, 120$ או 170$ לאתר אחד, 3 אתרים או 10 אתרים בהתאמה. כל החבילות כוללות את כל הפיצ'רים.
10. Rytr – כתיבת מונחית AI בצורה חכמה
עם כל הכבוד לכלים כמו ChatGPT או Gemini, כתיבת מאמרים ותוכן בעזרתם היא לא תמיד הדבר הכי נוח בעולם. הסיבה העיקרית לכך היא שכל פעם שאתם רוצים לשנות או לדייק את הטקסט, הכלים מחזירים את כל הטקסט מהתחלה או חלקים ממנו שאתם צריכים אחר כך לערוך ולחבר בעצמכם.
כדי להתגבר על המגבלות האלו נוצרו כלים כמו Rytr שמסוגלים לא רק להפיק טקסט, אלא גם לעבוד על טקסט קיים ולשנות אותו באופן גמיש על פי הטון וסוג הטקסט שאתם רוצים. לדוגמה, אתם יכולים לבחור משפט ספציפי ולבקש לנסח אותו מחדש, לקצר או להאריך אותו.
לעומת המתחרה הגדולה שלו, Jasper, רייטר תומך גם בעברית והוא מתבסס על אותו אלגוריתם של ChatGPT.
התמחור של Rytr הוא מעט מורכב, אבל מדובר בכלי זול יחסית. אם תרצו חבילה שמתאימה לעברית ולא תגביל אתכם, תשלמו 25$ לחודש.
Googe Page speed Insights .11 – איך גוגל רואה את ביצועי האתר שלכם?
"קידום אתרים טכני" הפך למשמעותי מאוד בשנים האחרונות. הכוונה היא בעיקר לכל מה שקשור להתאמה למובייל ומהירות הטעינה של האתר.
אבל איך נדע איך גוגל רואה את האתר? לשם זאת קיים כלי חינמי של גוגל בשם Googe Pagespeed Insights.
הכלי מנתח את המהירות של האתר וההתאמה שלו למובייל ומציג הערות לשיפור.
חשוב לציין שאם אין לגוגל מספיק מידע מכרום לעומת הגולשים המקומיים, הוא עשוי לקחת חלק מהמידע דרך הזחלן שלו שנמצא בחו"ל. המשמעות היא שלא מעט אתרים בישראל עשויים לקבל ציונים די נמוכים.
לכן אין מה להילחץ אפילו אם אתם מקבלים ציון בינוני (כתום). בנוסף, הציונים למובייל בדרך כלל יהיו נמוכים יותר מאלו למחשבים (Desktop).
כמו כן, לפעמיים הכלי מציע הצעות לצמצום שימוש בשירותים חיצונים שלא באמת יש להם תחליף, כולל כלים של Google עצמה כמו Google Analytics!
ובכל זאת, זה כלי ששווה לבדוק אותו מכיוון שהוא ייתן למפתחים של האתר תובנות לגבי דרכים בהן הם יכולים לבצע אופטימיזציה נוספת לאתר.
Keyword.io .12 – למי שרוצה למצוא מילות מפתח דומות בעברית בחינם
לכאורה Keyword.io נראה כמו כלי "פושטי" מאלו שמסתובבים ברשת ומציעים כל מיני בדיקות בחינם כדי לפתות אתכם לשלם. בפועל זה אחד הכלים הבודדים שהם גם חינמיים וגם מסוגלים למצוא כמה הצעות טובות למילים דומות בעברית (למרות שהוא זורק הרבה זבל בגלל שהוא פועל לפי סדר ה-ABC).
מעבר לזאת אפשר לבדוק חיפושים גם באתרים אחרים כמו למשל יו-טוב, אמאזון או ebay (מעולה למי שיש לו חנות ב-Marketplace)
אם תירשמו לאתר לא יהיו לכם שום מגבלות על האופן שבו הוא פועל.
שימו לב לבחור Israel EN
למרבה הצער, הכלי לא מציג את מספר החיפושים, ולכן הוא יעיל בעיקר ככלי עזר שאפשר להשתמש בו עבור כלי מחקר מילות מפתח שפחות מצטיינים בעברית, אבל יודעים להציג נפחים מדויקים.
13.Mangools – הכלי הכי ידידותי שתוכלו למצוא
Mangools הוא אחד הכלים היותר ידידותיים למי שמתחיל בעולם ה-SEO ורוצה לעבוד בצורה חכמה. הוא אומנם לא חורג מהמבנה הטבלאי של כלים אחרים, אבל המסכים שלו מרווחים ולא יגרמו לכם לשרוף את העיניים.
הוא מספק את כל היכולות הסטנדרטיות כמו מחקר מילות מפתח, מעקב אחרי מילות מפתח (כולל תצוגת עמודי תוצאות), ניתוח קישורים וניתוח מתחרים (או האתר שלכם).
בסרטון למטה תוכלו לראות הסבר קצר על הכלי.
https://www.youtube.com/watch?v=SIlKGE3hyA8
מבחינת התמחור, הכלי מציע חבילה צנועה עם מעקב אחרי כמה עשרות מילות מפתח (על פי הכלים השונים) ב-29$ לחודש וגישה למשתמש אחד. החבילה היקרה ביותר שמחירה 129$ לחודש כוללת מעקב אחרי 1,200 מילות מפתח וגם גישה לעוד משתמשים.
14. SEMRush או Ahrefs – הכלים הכי וותיקים ועוצמתיים
כשכלי SEO רק התחילו לצבור פופולאריות, ארבעת הכלים החזקים והפופולאריים ביותר היו Moz, Ahrefs, Majestic ו-SEMRush. יש דעות לכאן ולכאן לגבי הכלי הטוב ביותר, אבל יש כמה סיבות מדוע בחרנו דווקא ב-SEMRush וAhrefs:
שניהם כלים ממוקדים מאוד המציעים מחקר מילות מפתח מתקדם וניתוח מתחרים. מעבר לזאת, לשניהם יש זחלנים חזקים מאוד ולכן מאגר גדול של קישורים נכנסים שחושפת בפניכם תמונה אמיתית יותר בנוגע לפרופיל הקישורים שלכם או המתחרים.
Aherfs הוא כלי שעונה על כל הצרכים של מקדם האתרים הממוצע ויש לו גם כלי מקביל ל-Search Console עם ניתוח קישורים נכנסים בחינם לאתרים שלכם.
SEORush לעומת זאת מציע גם כלי שיווק נוספים לרשתות חברתיות ו-PPC, כך שהוא יכול לחסוך לכם כסף אם אתם עובדים בשני הערוצים במקביל. מאגר הקישורים שלו לא רע, אבל לא מקיף כמו זה של Ahrefs.
אגב, שני הכלים משתמשים במדד שנקרא "סמכותיות דומיין" בעזרתו הם משווים בין אתרים, אבל יש לא מעט ביקורת על המדדים האלו מכיוון שדי קל לזייף אותם.
מבחינת תמחור, שני הכלים לא זולים: החבילות של SEMRush נעות בין 117$ ל-416$ לחודש עבור בדיקה של 500 ו-5,000 מילים בהתאמה. על כלים נוספים שמיועדים לקידום אורגני או רשתות חברתיות יש לשלם אקסטרא.
Ahrefs פחות או יותר יישרו קו, למרות שיש להם מספר תכונות AI מתקדמות לניתוח מילות מפתח שלא נמצאות בחבילה הזולה. יש להם גם חבילה לחברות גדולות מאוד במחיר של (קחו נשימה עמוקה) 15,000$ לשנה, בלי אפשרות לתשלום חודשי.
15.Synthesia – יצירת סרטונים בקלות
גוגל מחזיר יותר ויותר תוצאות חיפוש בצורה של סרטונים או תמונות. לא חסרים כלים ליצירת תמונות באמצעות AI וכמובן מאגרי תמונות חופשיים ובתשלום. לעומת זאת, לא כולם מודעים ליכולת ליצור סרטונים ארוכים יחסית באמצעות AI.
"סינטיזיה" יכול להפוך טקסטים מוכנים או אפילו לקחת נושא וליצור ממנו טקסט, לחלק אותו לסצנות ולהפוך לסרטון בסגנונות שונים. הוא אפילו תומך בעברית, אם כי לא בצורה מושלמת: הקול עדיין נשמע סינתטי למדי ולפעמיים מתחלף אם הטקסט באנגלית, יש מדי פעם טעויות הגייה ותנועות השפתיים לא לגמרי מסונכרנות.
אומנם רוב הסרטונים הם בסופו של דבר "מצגות משוכללות", אבל אם אין לכם ידע בעריכה או את הציוד שדרוש לצילום מקצועי, סינטיזיה בהחלט יכולה לקצר תהליכים.
החשבון החופשי מתאים בעיקר להכרה של הכלי וכולל סרטונים באורך כולל של 36 דקות לשנה (עם מגבלה של 3 דקות לכל סרטון) ובחירה מצומצמת של אווטארים. תמורת 29$ לחודש תוכלו להרחיב את מגוון האוואטרים, כולל יצירת כאלו מותאמים אישית וליצור סרטונים באורך של עד 10 דקות לחודש.
תמורת 90$ לחודש תוכלו כבר לקבל 30 דקות לחודש, קצת יותר אווטארים וכלי עריכה קצת יותר מתקדמים.
חשוב לציין שסינטיזציה הוא ממש לא הכלי היחיד בשוק, ויש עוד רשימה ארוכה של כלים מומלצים. שימו לב שלא כולם מיועדים בהכרח ליצירת סרטון מאפס.