להגיע למקומות הראשונים במנועי החיפוש, ובמיוחד בגוגל, זו השאיפה המרכזית של כל עסק דיגיטלי. למרות שאין פתרון קסם שיבטיח לכם את המקום הראשון בתוצאות האורגניות, כן ישנם מספר צעדים שתוכלו לבצע כדי לשפר את סיכויי ואחוזי ההצלחה. אורי שחם, מנכ"ל ובעלים של חברת Impressive Digital, משתף מהידע והניסיון שלו כדי לעזור לכם להשיג את המטרה.
אופטימיזציה טכנית לאתר
אחד המרכיבים החשובים של קידום אורגני בגוגל הוא אופטימיזציה טכנית, כלומר, התאמת האתר למנועי החיפוש, כך שיוכלו לקרוא אותו בצורה ברורה ויעילה. בין הדברים שחשוב לבדוק ולשפר הם תקינות הקוד, היררכיית התוכן, כתובות ה-URL ומפת האתר. בנוסף, חשוב לוודא שהאתר מאובטח עם תעודת SSL, ושלא קיימות שגיאות טכניות כמו קישורים שבורים או דפים עם קוד שגיאה 404. כל תקלה קטנה יכולה לפגוע בדירוג של האתר בגוגל, ולכן חשוב לבצע בדיקות תקופתיות ולוודא שהאתר פועל בצורה טובה.
שדרוג התכנים באתר
כתיבת תוכן seo איכותי הוא הבסיס של כל אתר מצליח. כתיבת תכנים מעניינים שמעניקים ערך מוסף לגולשים היא מפתח להצלחה, כאשר רוצים להגיע למקום ראשון בגוגל. גוגל מעריך תוכן מקורי, עדכני ומעמיק, שמספק מענה על שאלות הגולשים או פותר בעיות והוא "מעניש" על תוכן מועתק. לכן, חשוב להשקיע בתכנים ארוכים ומקוריים, לעשות מחקר מילות מפתח ולוודא שהתוכן רלוונטי לתחום העיסוק של האתר. מעבר לכתיבת תכנים חדשים, חשוב גם לעדכן ולשדרג תכנים קיימים. תוכן מיושן ולא עדכני עלול גם הוא לפגוע בדירוג האתר, בעוד שתוכן מעודכן ישמור על הרלוונטיות שלו לאורך זמן.
בניית קישורים מאתרים רלוונטיים וסמכותיים
אחת הדרכים המשמעותיות לשיפור דירוג האתר בגוגל היא בניית פרופיל קישורים איכותי. קישורים מאתרים רלוונטיים בתחום שלכם יכולים להקפיץ את דירוג האתר בתוצאות החיפוש, שכן הם מהווים עדות לאמינות ולמקצועיות שלכם. חשוב לשים דגש על איכות הקישורים ולא על הכמות, זכרו – קישור אחד מאתר רלוונטי יכול להיות בעל ערך רב יותר מעשרות קישורים מאתרים לא רלוונטיים. בכדי להשיג קישורים איכותיים, מומלץ לפנות לאתרים בתחום העיסוק שלכם ולהציע להם שיתופי פעולה, כמו כתיבת מאמרי אורח או שיתוף בתכנים. קחו בחשבון – יצירת שיתופי פעולה גם תרחיב את חשיפת האתר שלכם לקהלים חדשים.
שיפור מהירות וחוויית המשתמש באתר
מהירות הטעינה של האתר היא גורם קריטי שמשפיע על דירוג האתר במנועי החיפוש, מה גם שהיא משפיעה באופן ישיר על חוויית המשתמש. גולשים כיום יעדיפו שלא להמתין זמן רב עד לטעינת אתר, ולכן חשוב שהאתר שלכם יהיה מהיר. בנוסף, כדאי לוודא שכל התמונות, הסרטונים והקבצים עולים במהירות.
כדי לשפר את חוויית המשתמש שימו לב גם לנושאים כמו ניווט נוח, עיצוב מותאם למכשירים ניידים, ונגישות לכלל האוכלוסיות. אתר שמקפיד על מעניק חוויית משתמש מיטבית יגרום לגולשים להישאר לזמן רב יותר, מה שישפר את דירוגו בגוגל.
לסיכום
השגת המטרה – להגיע למקום הראשון בגוגל אורגני, תלויה בגורמים שונים החל באופטימיזציה, דרך תוכן איכותי ועד בניית קישורים איכותיים ושיפור חוויית המשתמש באתר. באמצעות יישום כל אלו ועוד, תוכלו לשפר את דירוג האתר שלכם במידה משמעותית ולהגיע אל היעד!
נכתב באדיבות אורי שחם – מנכ"ל ובעלים של חברת Impressive Digital.