חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מה זה A/B Testing

A/B Testing

בעידן שלנו היום, בלי שיווק המנוהל על הצד הטוב ביותר, לא נוכל להגיע לתוצאות. זה לא משנה אם מדובר על חברה גדולה כמו קוקה קולה או אם מדובר על בחורה המתמחה בלק ג'ל. בסופו של יום, בעולם העבודה החדש, היכן שעובדים רבים יותר עובדים בתור עצמאים ולא כשכירים, כל אחד מבעלי העסקים הללו, גדול וקטן, רוצה להיות בטוח כי השיווק שלו עובד ומביא לו לקוחות. אתם מכירים את התחושה הזו כאילו לכל אחד יש מה להגיד עליכם? כאילו כל אחד יודע איך אתם צריכים לשווק כך שהתוצאות יהיו הטובות ביותר? עם שימוש מדויק בכלים כמו A/B Testing לא תיאלצו עוד לנחש מה תהיה אסטרטגית השיווק הטובה ביותר. אתם יכולים פשוט לנצל את הכלים המתקדמים שיש לנו היום בשביל לערוך בדיקה מקיפה ויסודית. כדי שתדעו באמת מה האסטרטגיה אשר תשיג לכם את התוצאה אליה אתם מכוונים. על מה מדובר? איך עושים A/B Testing? מיד נסביר הכל.

A/B Testing – הסבר

אתם יודעים את זה על עצמכם בתור אנשי עסקים. אתם יודעים כמה מאמץ וזמן אתם משקיעים בניסיון להביא את המוצרים שלכם אל הלקוחות, כדי לעודד אותם לעשות פעולות כאלו ואחרות בניסיון למשוך אותם לבצע את הרכישה המיוחלת בתום התהליך. אבל לא תמיד ברור לנו מה יהיו הצעדים הנכונים להשגת המטרה. הדרך הקלה לעשות את זה, היא פשוט ליצור כמה גרסאות של אותה פרסומת, אותו עמוד באתר וכן הלאה, כדי להבין טוב יותר, מה עובד על הלקוחות שלנו.

אנחנו יכולים למשל להכין דף באתר בו הפרסומת עליה עמלנו מופיעה פעם אחת בגודל כזה ובפעם אחרת בגודל אחר. עכשיו, אנחנו יכולים לשלוח את האתר לקבוצה גדולה של משתמשים פוטנציאלים ולראות הלכה למעשה, כמה קליקים היו על הפרסומת למשל. זו כמובן דוגמא אחת מיני רבות של A/B Testing אבל היא עוזרת לנו להבין איך אנחנו יכולים להשתמש בטכנולוגיה מתקדמת כדי להשיג מידע אשר ישמש אותנו הלכה למעשה בהמשך הדרך.

מה הכללים הבסיסיים עליהם חשוב להקפיד כשעושים A/B Testing

כאשר אנחנו מקיימים A/B Testing  אנחנו בראש ובראשונה רוצים להבין מה אנחנו מחפשים ואיך אנחנו מתכוונים לחפש את זה. לכן, ערכנו רשימה של כמה כללים בסיסיים עליהם חשוב להקפיד לפני שנוכל לצאת לדרך.

  • ראשית, אנחנו צריכים להגדיר את המטרות שלנו בצורה מדויקת: יש בעלי עסקים אשר מעוניינים להגדיל מכירה של מוצר ספציפי. יש אחרים אשר מעוניינים פשוט לעודד לקוחות להגיע לאתר שלהם וכן הלאה. רק אחרי שיהיה לנו ברור מה אנחנו רוצים להשיג מהלקוחות שלנו, מה אנחנו רוצים לגרום להם לעשות, אז נוכל להחליט על שיטת הפעולה ועל הנושא אותו אנחנו רוצים לבדוק לעומק.
  • שנית, אנחנו צריכים להגדיר קבוצת יעד למחקר אפקטיבי: נגיד את זה באופן פשוט, זה לא מספיק להביא עשרה בני משפחה וחברים כדי לנסות להבין האם אלמנט מסוים בדף הנחיתה עובד או אם הכפתור ליצירת קשר מספיק בולט, זה על ידי הצגה של אותו עמוד בגרסאות A ו B ולעיתים גם C למספר רחב של גולשים. בדרך כלל ההמלצה היא לעשות בדיקה על כמה מאות משתמשים ועדיף שאלו יהיו עם מאפיינים דומים. לצורך העניין, בירור מהסוג הזה למאה גולשים בסינגפור ומאה גולשים במונטנה במערב ארצות הברית, יהפוך בדיקה לא אפקטיבית. אנשים במקומות שונים רגילים לראות מודעות אחרות ולכן, אנחנו צריכים להתאים את הבדיקה למאפיינים ספציפיים של כל קבוצת מיקוד.
  • שלוש, אנחנו נרצה להתמקד כל פעם בנושא אחד: הבדיקה תהיה יעילה באמת אם נעשה שינויים במקום אחד בלבד. אם נתפזר וננסה לבדוק כמה דברים בעת ובעונה אחת, אולי נרגיש 'יעילים יותר ' אבל בפועל, לא נקבל אינדיקציה אמיתית לבחירות שלנו הלכה למעשה.
  • ארבע, אנחנו צריכים לקרוא את התוצאות בעיון ולהסיק את המסכנה הנדרשת: לעשות את הניסוי לבד לא יעזור לנו כמובן. עלינו לערוך ניתוח מדוקדק של התוצאות המופיעות בפנינו ומתוך כך, נוכל להסיק, מה הדבר אשר עלינו לעשות מעתה ואילך.

אתם תראו איך קיום ניסויים כאלו פעם ועוד פעם משפר את התוצאות שלכם ללא היכר. חוסך לכם זמן, כסף והרבה מאוד כאב ראש מיותר.

מתי כדאי לבצע A/B Testing?

האמת? בדיקת A/B Testing  היא בדיקה יעילה ואפקטיבית אותה ניתן ליישם בכל מקום. בין אם זה דף הנחיתה באתר או בניוזלטר אותו אנחנו מפיצים ללקוחות שלנו באופן קבוע. אגב, אחת הסיבות לשימוש הנפוץ של חברות פרסום וחברות גדולות במשק בטכניקה הזו, היא כדי לעשות בירור בנוגע למחיר על מוצר זה או אחר. המשווקים רוצים לעיתים, להבין טוב יותר, האם ההבדל במחיר יכול לעודד את הרוכשים הפוטנציאלים לקיים רכישות דרך האתר? הבדיקה כמובן תנסה לבחון את הפער בין הצעות המחיר השונות ומתוכן להסיק מסקנות אשר בפועל ישרתו את העסק טוב יותר.

אז איך עושים A/B Testing הלכה למעשה?

אם אתם כבר משוכנעים כי אתם מעוניינים לבצע את הבדיקה הזו, עכשיו אתם רק צריכים להבין איך מבצעים אותה במישור הטכני. התשובה שלנו היא כי יש כמה דרכים לעשות זאת:

  1. דרך פלטפורמות המותאמות לבדיקה מהסוג הזה: בממשקים של אתרים מסוימים ניתן לבצע את הבדיקה הזו. אתם יכולים 'להלביש', כלי קיים על האתר או דף הנחיתה שלכם, למשל דרך Google Optimize וכן הלאה.
  2. על ידי עבודה עם מתכנת אשר יצור קודים שונים לאותו אתר או מוצר אינטרנטי: זו על פניו אופציה 'מסובכת', אבל לפעמים, עבודה עם איש מקצוע אשר עושה את הבדיקות הללו באופן שגרתי, יכול לפתור לכם הרבה מאוד סימני שאלה במידה וישנם כאלו.

לסיכום – זה עידן בו אין מקום לפשרות

אנחנו חיים בעולם בו אנחנו חייבים להצטיין כדי להביא תוצאות. בעידן שלנו היום פשוט אין מקום לפשרות. לכן, ההמלצה שלנו היא להשתמש בכל אותם כלים מקצועיים אשר יכולים להעלות אתכם מדרגה נוספת למעלה. אם אתם רוצים באמת להביא תוצאות ולקבל הוכחות לפעולות מקצועיות, הדרך לעשות זאת היא תוך ניסוי ותהיה ובחינה מדוקדקת של כל הנתונים.

אהבתם את המדריך? מוזמנים לשתף..

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

ניווט מהיר

פרסמו באתר