בעלי עסקים רבים שואלים את עצמם את אותה השאלה בדיוק, מה אנחנו צריכים לעשות כדי להגיע לעוד ועוד קהל. התשובה שלנו בנושא הזה היא ברורה. אנחנו מאמינים כי יש גבול למה שקידום אורגני בפייסבוק יכול לעשות והרבה פעמים, קידום ממומן יאפשר לכם להגיע לתוצאות יותר מהירות הלכה למעשה. העניין הוא שבכל הנוגע לקידום ממומן, הרי שגם כאן אנחנו מדברים על מיומנות אותה חשוב לרכוש כדי לדעת איך לעשות את הדברים נכון. במאמר הבא אנחנו רוצים לעבור אתכם על כל הפרטים. אנחנו נדבר על תהליך העבודה ובעיקר, איך לתכנן קדימה. אז בואו נתחיל.
מה זה פרסום ממומן בפייסבוק?
אנחנו רוצים ללכת רגע אחורה כדי שיהיה אפשר להבין את התמונה במלואה. הרשתות החברתיות התחילו בראש ובראשונה בתור תופעה חברתית. כלומר, אנחנו מדברים על פלטפורמה אשר אפשרה לחברים ממקומות שונים לדבר אחד עם השני, לשתף מחשבות, הגיגים, להביע את אשר על ליבם באמצעות הרשת. לפני משהו כמו עשר שנים, פייסבוק נועדה בעיקר לשיתוף תמונות מהאלבום המשפחתי, אבל היום אנחנו מדברים על עולם אחר לחלוטין. היום אנחנו מדברים על פלטפורמה אליה נכנסים אינספור משתמשים בכל יום כדי לצרוך קצת אסקפיזם וכדי, בין היתר, המפתחים של פייסבוק כבר למדו עד כמה גדולה ההשפעה שיש לפלטפורמה ולכן, היא מאפשרת לחשוף פוסטים מהחשבון העסקי לקבוצה גדולה יותר של משתמשים גם אם אלו לא בהכרח נכנסו לעשות לייק על העמוד הספציפי של אותו בית עסק. את החשיפה הזו ניתן לקבל לאחר מתן תשלום לחברת מטא, היא החברה של פייסבוק. גודל התשלום ואופי הקידום, אלו הדברים שמשתנים בהתאם לקמפיין שאתם בוחרים להריץ.
מה היתרונות של שיווק ממומן בפייסבוק?
שיווק ממומן בפייסבוק מציע מספר יתרונות משמעותיים לעסקים ולמשווקים. הנה כמה מהעיקריים שבהם:
- פילוח מדויק: פייסבוק מאפשרת למפרסמים לפלח את הקהל על סמך מגוון רחב של קריטריונים, כגון גיל, מיקום, תחומי עניין, התנהגות קודמת, מצב משפחתי ועוד. מה שמאפשר להגיע בדיוק לאנשים הסבירים שיתעניינו במוצר או בשירות שלנו.
- הגעה לקהל רחב: אם בעבר, הדרך הטובה ביותר להגיע ללקוחות הייתה באמצעות עיתונים או מפה לפה, הרי שהיום, את רוב זמנם, אנשים מבלים ברשתות החברתיות. כלומר, אנחנו מדברים על קבוצה גדולה מאוד של לקוחות פוטנציאלים אשר נכנסים בכל יום ויכולים להתעניין במוצרים שלנו. אלא, שאם אנחנו לא משלמים על פרסום ממומן בפייסבוק, המודעות שלנו, יצירתיות ומצוינות ככל שיהיו, יגיעו רק לקהל האורגני שלנו ואולי לכמה שיתופים של לקוחות דרך הרשתות החברתיות. כלומר, אנחנו מפספסים הרבה מאוד קהל פוטנציאלי, פשוט מפני שאלו לא נחשפו אלינו בזמן. כיום עם יותר מ-2.9 מיליארד משתמשים פעילים, פרסום ממומן בפייסבוק מאפשר לעסקים מכל הגדלים להגיע ללקוחות פוטנציאליים מקהלים מגוונים.
- מודעות מותאמות אישית: ניתן ליצור מודעות מותאמות אישית בקלות, עם תמונות, טקסטים, וידיאו ולחצנים שמפנים לדפים או אתרים רלוונטיים. זה מאפשר למפרסמים להעביר את המסר בצורה יעילה.
- מעקב וביצועים: פייסבוק מספקת כלים לניתוח נתונים ומדידת ביצועי המודעות. המידע הזה מאפשר להבין מה עובד ומה לא, וכך לבצע שיפורים ואופטימיזציה למודעות.
- תקציב גמיש: המפרסמים יכולים לקבוע תקציב יומי או כולל, והם יכולים לשנות אותו בהתאם לצורך. אפשר לבחור בתשלום לפי קליק (CPC) או לפי חשיפה (CPM), מה שמעניק שליטה על ההוצאות.
- שיפור המודעות לאורך זמן: באמצעות נתונים וניתוחים, אפשר לשפר את המודעות לאורך זמן, ללמוד מה קהל היעד אוהב ולא אוהב, ולהתאים את התוכן בהתאם.
- הגברת המודעות למותג: קידום ממומן יכול לסייע להגדיל את החשיפה למותג, לשפר את המודעות אליו, ולהוביל ליחסי לקוחות טובים יותר.
- אינטראקציה עם קהל: המודעות בפייסבוק מאפשרות אינטראקציה עם קהל היעד, כמו תגובות, שיתופים ולייקים, מה שמגביר את המעורבות ויכול להוביל להמרות.
סוגי קמפיינים בפייסבוק
כיוון שהתקציב הוא אף פעם בלתי מוגבל ופייסבוק צריכים להבין מה המטרה של הקמפיין שלנו, עלינו לחשוב מה היינו רוצים להשיג באמצעות הכסף. לצורך העניין, אם אנחנו נקדם עכשיו זמר כמו עומר אדם, יכול להיות כי עיקר המטרה של הקמפיין תהיה לעודד גולשים לרכוש כרטיסים להופעה חדשה שלו. המטרה הזו כמעט מובנת מאליה. בדרך כלל הקמפיין יפנה למי שגילו התעניינות בעבר בתכנים של עומר אדם, מי ששמעו מוזיקה שלו וכן הלאה, כך שסביר להניח כי ירצו לבוא להופעה, כלומר, לרכוש את המוצר של הזמר, כיוון שאנחנו יודעים כי הקהל הזה כבר מכיר את פועלו.
אבל יש בעלי עסקים אשר מתחילים בצעדיהם הראשונים ברשת. אותם בעלי עסקים, יעדיפו אולי ליצור קמפיין שעיקר המטרה שלו תהיה לעודד גולשים לעקוב אחרי העמוד, כאילו בלי שום מטרה 'עסקית', אבל מתוך הבנה כי יצירה של קהל חדש תביא להיווצרות קבל נוסף בעתיד. בחירת הקמפיין היא פועל יוצא של הצרכים של בית העסק. מתוך ראיה ארוכת טווח וניסיון להבין מה יהיה התהליך הנכון ביותר עבורו.
אחרי שהבנו מה מטרת הקמפיין, חשוב להתאים את סוג הקמפיין בהתאם למטרות. הנה כמה סוגי קמפיינים עיקריים:
- קמפיינים להגברת מודעות למותג (Brand Awareness): מטרתם להגדיל את המודעות למותג ולהשיג חשיפה רבה יותר. הקמפיינים הללו מתמקדים בהגעה לקהל רחב ככל האפשר.
- קמפיינים לחשיפות (Reach): כמו קמפיינים להעלאת מודעות, אך ממוקדים בהגעה למספר מירבי של אנשים, תוך כדי פנייה למי שיש סיכוי גבוה יותר לראות את המודעות.
- קמפיינים למעורבות (Engagement): מטרתם לעודד אינטראקציה עם התוכן, כמו לייקים, תגובות, ושיתופים. קמפיינים אלו אידיאליים לפוסטים שמיועדים להניע שיחה או עניין.
- קמפיינים לטראפיק (Traffic): מכוונים להנחות משתמשים לעבור מאתרי פייסבוק לאתר שלך או לדף נחיתה. מטרת הקמפיין היא הנעת תנועה לאתר.
- קמפיינים להמרות (Conversions): מיועדים להשיג המרות באתר שלך, כמו רכישות או רישומים. זהו קמפיין שמתמקד בפעולות שמביאות תוצאות עסקיות ישירות.
- קמפיינים לאיסוף לידים (Lead Generation): קמפיינים בתוך פייסבוק שמטרתם לאסוף לידים, כמו כתובת דוא"ל או מספר טלפון, בדרך קלה ומיידית ללא צורך בבניית דפי נחיתה.
- קמפיינים לאירועים (Event Responses): מיועדים לעודד אנשים להגיב לאירועים, כמו הופעות, סדנאות או אירועים עסקיים.
- קמפיינים להודעות (Messages): מכוונים לעודד אנשים לשלוח הודעות ישירות באמצעות Messenger, מה שמקנה קשר אישי יותר.
בכל מקרה לאחר שנתתם לקמפיין שלכם לרוץ תקופה מסוימת, תוכלו ללמוד טוב יותר על הקהל שלכם ומה דיבר אליו באמצעות AB Testing כדי לוודא תוצאות אופטימליות ביותר.
איך לבחור את סוג הפרסום הרלוונטי?
כאמור, בכל קמפיין ממומן בפייסבוק אנחנו צריכים לשאול את עצמנו מה בית העסק צריך באותו הרגע ומה הוא צריך בטווח הרחוק. אנחנו נרצה בנוסף לזה, להבין לאיזה קהל יעד אנחנו מכוונים את התכנים. קחו בחשבון כי בפייסבוק יש גולשים מכל רחבי העולם. לצורך העניין, אם אתם בעלי עסק לחנות קוסמטיקה בתל אביב, קהל היעד הוא לא ילדים צעירים באינדונזיה. אלא, נשים בגילאי 25-55 שמתעניינות בתחום הזה ומתגוררות בארץ. זו כמובן דוגמא אחת לאינספור מקרים נוספים. כאשר בכל פעם אנחנו נרצה לכוון את הביצועים שלנו לקהל המדויק ביותר. כיוון שכל חשיפה עולה לכם כסף וחשיפה לא מדויקת עלולה ליצור רק נזק בטווח הרחוק.
כמה עולה פרסום ממומן בפייסבוק?
העלות משתנה בין מקרים שונים. בגדול, העלות נקבעת על פי כמות חשיפה של פוסט מסוים או מודעה בכל יום. על כל חשיפה נשלם כמה שקלים בודדים. אבל עלינו לקחת בחשבון כי ככל שאנחנו רוצים להגיע לעוד קהל, כך הקמפיין כולו יעלה לנו יותר. ההמלצה בדרך כלל להתחיל בעבודה עם מעגל קטן יחסית ולראות האם אנחנו מקבלים תוצאות טובות במסגרת מה שיש. מה שיאפשר לנו לחדד את הקמפיין, את המודעות עצמן וכן הלאה. אחרי שנראה כי הכל עובד, אז נכון יהיה לפתוח את הקמפיין ולהוסיף עוד כסף כדי למקסם את הפוטנציאל המלא שלו.
סוג הקמפיין | מחיר לחשיפה (CPM) | מחיר לקליק (CPC) | המרות צפויות | אחוז המרה | תקציב מומלץ בחודש |
---|---|---|---|---|---|
קמפיין מודעות | 10-20 ש"ח | 1-2 ש"ח | נמוכה | 0.5%-1% | 1,000-2,000 ש"ח |
קמפיין חשיפה | 8-15 ש"ח | 1-3 ש"ח | בינונית | 1%-2% | 600-1,300 ש"ח |
קמפיין טראפיק | 15-30 ש"ח | 2-4 ש"ח | בינונית-גבוהה | 2%-4% | 1,500-3,000 ש"ח |
קמפיין המרות | 20-40 ש"ח | 2-5 ש"ח | גבוהה | 4%-10% | 2,000-4,000 ש"ח |
קמפיין לידים | 25-50 ש"ח | 3-6 ש"ח | גבוהה | 5%-12% | 2,000-5,000 ש"ח |