פתרון בעיות במנהל המודעות של פייסבוק

הסיכון שבכל רגע נתון מנהל המודעות פייסבוק עלול להיחסם

שימוש במנהל המודעות של פייסבוק לפרסום ממומן הוא כיום דבר שבשגרה עבור בעלי עסקים. מדובר בכלי שמאפשר למקד את הפרסומות בהתאם לקהל היעד, להציע להם תוכן רלוונטי ולשמור איתם על קשר. עם זאת, יש לקחת בחשבון שגם אם מנהל המודעות הוא כלי רב עוצמה, הוא גם כלי רגיש מאוד לחסימות, והחסימה עשויה לקרות באופן מידי וללא הודעה מוקדמת.

מדיניות הפרסום של פייסבוק

בדומה לרשתות חברתיות אחרות, גם הפלטפורמה של פייסבוק פונה לקהל אדיר ממדים של כמה מיליארדים של גולשים בכל רחבי העולם. התפקיד של פייסבוק הוא להגן על המשתמשים ולוודא כי הם אינם חשופים לפרסומות שעלולים לפגוע בהם. החל מפרסומות שיש בהן גוון מיני או בוטה מדי וכלה בפרסומות שעלולות להיות בהן הטעיות מכוונות של הציבור. וכיוון שמי שבודק את הפרסום הממומן בפייסבוק הוא לא בן אדם, אלא אלגוריתם, הרי שלא פעם, ההחלטות שהאלגוריתם מקבל הן החלטות שרירותיות. אנחנו רואים כי לעיתים מספיקה שימוש במילה לא במקום וכבר יחסמו את מנהל הפרסומות, לעיתים מגרפיקה שתפוסה כבעייתית עלולה להביא לחסימת המודעה או החשבון כולו. אגב, דוגמא טובה לכך היא הקמפיין לעזרה במימון העמותה שתפקידה היה לעזור למשפחות החטופים בימים הקשים של מלחמת חרבות ברזל. בחברת מטא מנעו מהקמפיין להתפרסם כמה פעמים, כיוון שלא ביודעין, הקמפיין נתפס בעיני האלגוריתם ככזה שיכול להפריע את שלוותם של הגולשים בפלטפורמה.

ההמלצה שלנו היא לקרוא את מדיניות הפרסום של פייסבוק מעת לעת, מכיוון שהחוקים משתנים באופן קבוע. ניתן למצוא את הכללים המלאים בקישור הבא. שם מפורט בעברית, בדיוק מה מותר ומה אסור לפרסם בניהול הפרסומות. מה שיהפוך את העבודה שלכם הרבה יותר קלה בסופו של דבר.

פתיחת חשבון מודעות בפייסבוק

כדי שפייסבוק יצליח לפרסם את התכנים שלכם לקהל משתמשים משמעותי, הוא צריך לעבוד דרך חשבון מודעות בפייסבוק, כלומר, דרך חשבון עסקי. כך, המערכת יודעת לסווג אתכם כבית עסק, לא כאדם פרטי ומכאן אתם יכולים לעבוד עם מגוון הכלים עליהם דיברנו קודם לכן. מעבר לכך, הרי שהעבודה דרך העמוד העסקי תעזור לכם לדייק את הקהלים שלכם. לצורך העניין, אם אתם משווקים של עגלות תינוקות, גם אם אבא של חבר טוב הוא חבר שלכם בפייסבוק, הרי שנוכל להציג את המודעה הרלוונטית לא אליו, כי אם לקהל היעד שנכנס לעמוד העסקי שלכם ומייצר סוג של תקשורת עם העמוד העסקי מתוך התעניינות בתכנים העולים שם. אז איך עושים את זה? איך פותחים את החשבון? האמת היא שזה די פשוט.

בשלב הראשון, תפתחו חשבון של Business Manager:

פייסבוק ירצו לא רק שיהיה עמוד עסקי לעסק ממנו יופעל חשבון מודעות, אלא הוא ירצה לדעת כי אתם המנהלים שלו. שימו לב, אם אתם מנהלים מספר עמודים, הקפידו להזין את הפרטים של העסק הרלוונטי לו אתם רוצים לנהל את חשבון המודעות.

תקבלו מייל ותעברו ישירות לניהול המודעות בדף העסקי:

אחרי מילוי הפרטים, פייסבוק יחברו אתכם למערכת ניהול המודעות ממנה תוכלו לפעול. שימו לב, אם אתם המנהלים של  העמוד איתו אתם רוצים לעבוד לחצו על אפשרות Add ad account, אם אתם מנהלים את המערכת עבור משהו אחר, שלחו בקשה לקישור שלכם אל אותו עמוד עסקי.

יבקשו מכם לכתוב מה מספר חשבון המודעות שלכם:

לכל חשבון מודעות יש ID. תוכלו למצוא אותו אם תפתחו בלשונית חדשה את עמוד הפייסבוק ובתוכו את העמוד שעוסק בניהול חשבון המודעות.

אחרי שתמלאו את המספר, פייסבוק ידריך אתכם שלב אחרי שלב איך לשייך את החשבון שלכם לניהול המודעות. ברגע שתהפכו למנהלים, תוכלו להוסיף חשבונות אחרים ולהפוך אותם למנהלים, עורכים וכן הלאה.

שימו לב ועבדו לאט ומסודר. הרבה פעמים, בשל רגע של קלות דעת, יש מי שעושים טעויות שלאחר זמן קשה להתגבר עליהן ולמצוא להם פתרונות. כאמור, אנחנו עובדים מול אלגוריתם ולא מול אדם בשר ודם.

הסיבות העיקריות לחסימת מנהל המודעות של פייסבוק

  • אי ציות לכללים – פייסבוק מחזיקה במדיניות פרסום ברורה, והפרה של המדיניות, אפילו במודעה אחת, עלולה להביא לחסימת החשבון.
  • בעיית אשראי – במקרים שבהם כרטיס האשראי מדווח כבעייתי או מסגרת האשראי אינה מספיקה, מנהל המודעות עלול להיחסם.
  • דיווח ממשתמשים אחרים – אם קיבלתם דיווחים רבים ממשתמשים על התוכן שלכם, הדבר עלול להוביל לחסימת מנהל המודעות.
  • כשל של האלגוריתם – לעיתים, עלול לחסום תוכן ללא סיבה מוצדקת, ולעיתים מדובר בטעות שתתוקן עם פנייה לגורם אנושי.

איך לשחזר חשבון חסום

אז חשוב לציין כי יש פער בין מודעה שהשעו אותה ובין חשבון חסום. בדרך כלל אנחנו נצטרך להיתקל בבעיות שונות פעם אחר פעם ובמספר השעיות לפני שיחסמו לנו את החשבון לחלוטין. כאן המקום להזכיר כי חשוב לקחת אחריות ולנסות לתפוס בזמן אמת האם יש בעיות כאלו ואחרות שאנחנו צריכים לשים לב אליהן לפני שיהיה מאוחר מדי. בכל מקרה, במידת הצורך, אפשר לנסות דרי יצירת קשר עם פייסבוק.

איך לפתוח צ'אט עם נציג תמיכה של פייסבוק

כדי לבדוק אם יש לכם אפשרות לפתוח צ'אט עם נציג פייסבוק, בצעו את השלבים הבאים:

  1. לחצו על כפתור "Get Started" (או "תחילת העבודה" בעברית) בדף המיועד.
  2. בחרו את הנכס הדיגיטלי שברצונכם לבדוק (כגון חשבון מודעות, דף עסקי, ביזנס מנג'ר).
  3. בחרו את סוג הפנייה הרלוונטית ותגיעו למסך עם אפשרות לפנות לנציג בצ'אט, אשר ייפתח במסנג'ר של פייסבוק.

אם לא מופיעים הכפתורים או האופציה לצ'אט, ייתכן שאין לכם את האפשרות זמינה כעת. פייסבוק מספקת את השירות לעסקים גדולים ומפרסמים קבועים בהתאם למדיניותה, כך שכדאי לבדוק מדי פעם אם האופציה התעדכנה.

טיפים לניהול צ'אט עם נציג פייסבוק

כדי לוודא שהצ'אט יעיל ומניב תוצאות, מומלץ:

  • הכינו את השאלות מראש – ודאו שהשאלות ממוקדות ונוגעות לנושא הספציפי של החשבון או הקמפיין.
  • היו ממוקדים – נציגי פייסבוק לא תמיד יענו על שאלות כלליות. שמרו על שיח ממוקד לנושא הבעיה הספציפית שלכם.
  • הבינו את מגבלות המידע של הנציג – הנציגים לא תמיד יכולים למסור פרטים מלאים על סיבת החסימה, וישנם מקרים בהם יתקבלו תשובות כלליות בלבד.

פתרונות נפוצים לשחזור מנהל המודעות

אם לאחר פנייה לנציג התמיכה הבעיה לא נפתרה, נסו את הצעדים הבאים:

  1. יצירת חשבון חדש – במקרים קיצוניים, ניתן לפתוח חשבון מודעות חדש דרך דף עסקי אחר, אך כדאי להימנע משימוש בשם עסק זהה או תמונות זהות כדי למנוע חסימה נוספת.
  2. מעקב אחר מדיניות הפרסום – חשוב לעקוב אחר השינויים במדיניות ולהקפיד לשמור על פרסום תקין.

לסיכום, מנהל המודעות של פייסבוק מהווה כלי עוצמתי למיקוד פרסומי ולהגעה לקהל יעד רחב, אך יחד עם זאת יש לזכור כי השימוש בו כרוך בסיכון לחסימה פתאומית, לעיתים ללא הודעה מוקדמת. השמירה על כללי המדיניות המחמירים של פייסבוק, יחד עם בדיקה שוטפת של איכות החשבון, יכולים לסייע במניעת תקלות בלתי צפויות. עם זאת, גם הקפדה יתרה אינה ערובה מלאה להימנעות מחסימות. במצבים כאלה, פנייה לגורמי תמיכה מקצועיים, או התייעצות עם מומחים בתחום, עשויות להיות דרכים יעילות להבטחת המשך פעילות פרסומית תקינה ויציבה בפלטפורמה.

אהבתם את המדריך? מוזמנים לשתף..

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

ניווט מהיר

פרסמו באתר