קידום אורגני באינסטגרם

מאז פריצת הרשתות החברתיות לחיים שלנו בשנת 2011, נדמה כאילו העולם השתנה מהקצה אל הקצה. אם בעבר החברות הגדולות פעלו כמו בבועה רחוקה מהקהל, היום אנחנו מדברים על מציאות שונה לחלוטין. אנחנו היום חיים בעידן בו השיווק נעשה דרך בניה של קהילה סביב מותג, דרך היכולת לספר סיפור וכן הלאה. אנחנו יודעים היום כי עולם השיווק הולך למקום של פרסונליזציה. כלומר, אנחנו מדברים על הניסיון של המותגים הגדולים להפוך את השירות שלהם אישי יותר. בין אם על ידי בניה של מערכת בה זוכרים את שם המשתמש ויודעים להתאים לו את הפריטים הרלוונטיים אליו ובין אם באמצעות פעולות נוספות. קידום אורגני באינסטרגם הוא עוד ביטוי של שיווק בסגנון הזה. כיוון שבאינסטגרם אנחנו יכולים להגיב להודעות של עוקבים, אנחנו יכולים לשווק מוצר דרך משפיענים ומשפיעניות ספציפיים וכן הלאה. אם אתם רוצים לקדם את העסק שלכם ולהבין יותר מוזמנים להמשיך לקרוא את המאמר הבא.

יתרונות קידום באינסטגרם לעסקים

היום אפשר לומר כי הרשתות החברתיות משיגות רייטינג גבוה מזה של התוכניות הנצפות ביותר בטלוויזיה. אם בעבר מדוברת השבט סבבה סביב ערוץ אחד וחיים יבין, הרי שהיום אנחנו מבלים שעות ארוכות, כל אחד מאיתנו, בטלפון האישי שלו או שלה. מעבר לכך האלגוריתם של אינסטגרם פועל כך שכל גולש יקבל תוכן עד כמה שיותר רלוונטי עבורו. אם בטלוויזיה אנחנו לא יכולים לכוון פרסומת מדויקת גם לאמא היושבת על הספה וגם לילד היושב על השטיח תחתיה, הרי שבעידן הרשתות החברתיות, לכל אחד אנחנו יכולים לשווק תוכן רלוונטי המיועד בדיוק עבורו. כך אתם בתור בעלי עסקים גם יכולים להגיע לקהל רחב יותר. אבל גם יכולים לדייק את הפרסומים שלכם כך שאלו יתאימו בדיוק לקהל הפוטנציאלי הרלוונטי למוצר אותו אתם בוחרים לשווק.

הבסיס של תוכן ויראלי

כדי שתוכן יהיה ויראלי הוא צריך לענות על אחד מכמה סעיפים ועדיף יותר מאחד. קודם כל התוכן צריך להיות רלוונטי לקבוצה גדולה ככל הניתן של אנשים. ניתן דוגמא, אם אתם משווקים בושם לנשים צעירות, הרי שקהל היעד שלכם באופן כללי הוא בנות נוער ועד נשים בגילאי השלושים. אבל, כיוון שאתם רוצים שהאלגוריתם יחשוף אתכם לקבוצה ככל הניתן של גולשים, על מנת שבסופו של דבר עוד ועוד נשים יבואו לרכוש את המוצר, אנחנו צריכים למצוא סיפור דרכו נוכל לשווק את הבושם, כאשר הסיפור צריך להיות כזה שרבים יכולים להזדהות איתו. למשל, אנחנו יכולים לבחור לספר על משהו שקילף קלמנטינה באוטובוס, סיטואציה אליה רבים יכולים להתחבר, אבל אם היה שם את הבושם שלנו, כל יושבי האוטובוס היו שמחים לנסוע איתו. זו כמובן דוגמא אחת לדרכים שונות בהן אפשר להתמודד עם האתגר. שנית, התוכן צריך להצטלם טוב, אנחנו חיים בתקופה בה לכולם יש טלפון ביד, כולם הם למעשה כתבים, יוצרי תוכן, צלמים. אם אנחנו רוצים לשחק במגרש של הגדולים אנחנו צריכים להקפיד על כך שהתוכן שלנו לא יהיה פחות מוצלח מזה שלהם. שלוש, אנחנו נרצה להיות ברורים בתוכן אותו אנחנו מעלים. כדי שהקידום ברשת באמת יעבוד, חשוב לא רק למשוך תשומת לב – אלא גם לדייק את המסר, לחדד את הערך של המוצר, ולוודא שהתוכן משרת מטרה שיווקית ברורה. כלומר, אנחנו יכולים לעשות 'טרנדים' ויראלים מפה ועד מחר אבל כל עוד לא דייקנו את המסר של המוצר ולא שיווקנו אותו, לא נצליח להמיר את העוקבים לרכישות בפועל.

5 שיטות קידום באמצעות אינסטגרם

אז אם אתם רוצים להפוך את המשימה שלכם, קידום ברשת, לפשוט כמה שניתן, אנחנו רוצים לתת לכם כמה כלים פרקטיים שיכולים לעזור לכם לעמוד באתגר הזה בהצלחה.

  1. נסו לשווק את המוצר דרך מי שיש להם כבר עוקבים: אנחנו יודעים ששיווק על ידי משפיענים עובד מצוין ולא במקרה גם החברות הגדולות עושות את זה המון.
  2. התמידו בהעלאה של תכנים: הקפידו להעלות תכנים באופן עקבי לאורך זמן, אתם תראו איך עם הזמן השפה שלכם הופכת להיות כזו שמזוהה אתכם והקהל מתחיל להתחבר אליה.
  3. השתמשו בסאונד ויראלי: כלומר, קחו שיר מוכר והלבישו עליו סרטון יצירתי דרכו אתם משתפים בערכים של המותג שלכם.
  4. הכינו פינות קבועות: נניח בכל יום ראשון אתם יכולים להעלות טיפ קטן על התחום שלכם, ביום שני אתם יכולים להעלות תמונה פוטוגנית וכן הלאה. קביעות עוזרת לעוקבים שלכם להרגיש וודאות וגם זה יכול לעזור להעלות את הצפיות.
  5. נתחו את התוכן ונסו להבין מה עובד יותר ופחות: אנחנו יכולים עם הזמן להבין טוב יותר מה הקהל שלנו אוהב וצריך. ניתוח של התכנים יכול לעזור לכם מאוד בהמשך הדרך.

העתיד של שיווק וקידום באינסטגרם

אנחנו חיים בנקודת זמן בה כבר רבים למדו את הכוח שיש לרשתות חברתיות בשיווק העסק שלהם. מי שיצליחו לשמור על קהילה רלוונטית וכזו שתשמר את ערך המותג, הם מי שידעו להביא תוכן אותנטי ורלוונטי לשולחן. אל תנסו להיות הכי טובים שיש. נסו להיות מי שאתם באמת, להציג את הערך שיש למותג שלכם לתת והקפידו ליצור תוכן לא עבור כולם, אלא עבור הקהל שיכול להתחבר למוצר שלכם באמת.

בזאת סיימנו. אם התחברתם לנושא ורוצים להעמיק עוד בעולם הקידום ברשתות ובאינסטגרם בפרט – תנו מבט במדריכים הנוספים שלנו כאן..

 

אהבתם את המדריך? מוזמנים לשתף..

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

ניווט מהיר

פרסמו באתר

חושבים שאתם יודעים הכל?