חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

צ'ק ליסט לקידום SEO באופן עצמאי

מחקר מילות מפתח:

מחקר מילות מפתח הוא השלב הראשוני והבסיסי שבו נתחיל את עבודת הקידום, בלי עבודת מחקר נכונה כל תהליך הקידום יכול שלא להניב שום תועלת! מטרת המחקר היא לגלות נושאים וביטויים הרלוונטיים לתחום ובעלי נפח חיפוש רחב.
לכן ראשית נצטייד ברשימה של מילות מפתח וביטויים שיכולים לסייע לגולשים להגיע לאתר שלנו.
איך בודקים אילו ביטויים נרצה לקדם?
יש מבחר רחב של כלים למחקר מילים, כאשר הפופולארי שבהם הוא: מתכנן מילות המפתח של גוגל (KEYWORD PLANNER)
לכן נכנס לכלי הזה ונפתח שם חשבון, לאחר שאנחנו בתוך החשבון נלך ל- Tools and settings ואז ל- Keyword planner

 

לאחר מכן נלחץ על – Discover new keywords ואז יפתח לנו חלון המאפשר להזין מילות מפתח לחיפוש, שם נזין את הביטויים החשובים לנו ונראה אם הם אכן רלוונטיות ומחופשות,
לדוגמא נחפש את המילים הבאות:
מחקר מילים, מחקר מילות מפתח, מילות מפתח, מתכנן מילות מפתח, חיפוש מילות מפתח, הכלי לתכנון מילות מפתח, כלי מחקר מילות מפתח
וככה זה נראה:

 

כדאי להיות יצירתיים כמה שניתן ולהכין רשימה שתכלול את כל השירותים והביטויים שנרצה לקדם. ככל שיהיו לנו יותר ביטויים רלוונטיים, כך מתכנן מילות המפתח של גוגל יציג רשימת ביטויים גדולה יותר. אם אתם מעוניינים להרחיב עוד על מתכנן מילות המפתח של גוגל הכנסו למאמר המקיף שלנו על הכלי לתכנון מילות מפתח.

תגיות מטא

בכל דף באתר אינטרנט יש את התוכן הוויזואלי והמעוצב הגלוי לגולשים כמו הטקסט, המדיה ועוד. ויש את התוכן "הנסתר" שהוא בעצם שורות הקוד החבויות מאחורי הקלעים ואותו סורקים מנועי החיפוש של גוגל.
תגיות המטא הן למעשה תגים הנמצאים במסמכי HTML והן סוג של תוכן נסתר, שבו מנועי החיפוש משתמשים כדי לאתר את התוצאות הרלוונטיות לשאילתה שהוקלדה. וזו הסיבה שמומלץ לייחד תגי מטא ייעודיים לכל עמוד ועמוד באתר בהתאם לתוכן.

סוגי תגיות מטא:

  • תגית כותרת (Title) –
    הכותרת הראשית של העמוד שמופיעה בתוצאו מנועי החיפוש אבל לא בעמוד עצמו באתר.
    על מנת שהכותרת לא תהיה ארוכה מידי רצוי לא לעבור את ה 50-60 תווים בד"כ.
    חשוב שהכותרת תכיל ביטויי מפתח הרלוונטיים לתוכן העמוד (בהסתמך על המחקר מילים שעשינו) ותהיה ממוקדת ושיווקית.
  • תגית תיאור (meta description)
    תגית סופר חשובה שמטרתה לתאר בקצרה את תוכן הדף. כאן נכלול בתיאור את מילות המפתח הרלוונטיות לאותו עמוד כדי לעזור לגוגל להבין במה העמוד שלנו עוסק.
    גם היא מופיעה רק בתוצאות החיפוש, מתחת לכותרת וצריכה להכיל עד 141 תווים.
  • תגית טקסט חלופי (Alt Text)
    זוהי תגית המשמשת אותנו במקרים מסוימים להצגת טקסט חלופי, להנגשת העמוד עבור בעלי מוגבלויות ע"י השמעתה בעת הפעלת ההנגשה ולהבנה טובה יותר של גוגל במה התמונה עוסקת.
    לכן כדאי לתאר את התמונה באמצעות שימוש בביטויי המפתח שלנו לאותו עמוד בתור תגית ה-alt.

איך מטמיעים את תגיות המטא באתר?

כלי נהדר ופשוט המאפשר לנו להטמיע תגיות בקלות הוא תוסף YOAST SEO לוורדפרס:

לאחר התקנה של תוסף היוסט, נלך לעריכת העמוד שאותו אנו מעוניינים לערוך וכשנגלול קצת למטה יופיע לנו המסך הבא:

תחת כותרת SEO נכתוב את תגית כותרת (Title)
ותחת תיאור מטא נכתוב את תגית תיאור (meta description)

כדי להטמיע תגית טקסט חלופי (Alt Text) נלך ל: מדיה > ספריה >

וכשנלחץ על התמונה נוכל למלא את השדות טקסט אלטרנטיבי, כותרת, תיאור:

 

חשוב לתת תגיות לכל עמוד ותמונה באתר עם תגית משלה הרלוונטית לאותו עמוד ולאותו שירות שהוא מייצג בהתבסס על מחקר המילים שעשינו.

יצירת תוכן לאתר

חייבים להשקיע בתוכן איכותי המותאם לכוונת הגולשים ברמה הכי גבוהה שאפשר ולהוסיף תוכן חדש ורלוונטי על בסיס קבוע מאחר ובכך אנו מסמנים למנוע החיפוש של גוגל שהאתר "חי", אתר טוב הוא אתר שלא עומד במקום, אלא כל הזמן מרענן ומתחדש בתוכן איכותי עבור קהל הגולשים שלו.
ככל שהתוכן יהיה איכותי יותר ויכלול בתוכו את הביטויים הרלוונטיים שמצאנו במחקר מילים כך נזרים לאתר את התנועה הרלוונטית ולכן חשוב גם להקפיד שכל מאמר יכיל מעל 400 מילים וייתן ערך אמיתי לגולש.
דרך טובה למציאת רעיונות לתכנים היא לחפש את הביטוי שאותו אנו רוצים לקדם ולראות אלו אתרים מדורגים בתוצאות הראשונות ומה הם כתבו ולנסות להתייעל ולייצר תוכן טוב ואיכותי יותר.
חשוב להדגיש שאין בשום פנים להעתיק מאף אתר ולהימנע מתוכן משוכפל.

פתיחת רשתות חברתיות

אתר רציני לא יכול להסתמך רק על גוגל וחייב שתהיה לו נוכחות גם ברשתות החברתיות. הפוטנציאל השיווקי ברשתות החברתיות הוא אדיר ויכול לסייע להגיע לקהל חדש, לשמר על הלקוחות הקיימים, לייצר קשרים חברתיים- עסקיים ועוד.
הרשתות החברתיות מאפשרות לנו בנוסף גם להציג את עצמנו בפרונט ולספר את הסיפור של העסק והמטרה שלו ובכך להעביר את המסרים של העסק דרך המדיה החברתית בצורה ויזואלית נכונה.
בסופו של דבר עבודה נכונה ברשתות החברתיות תוביל גם לתנועה בהיקף גדול יותר לאתר ובכך תשפר את דירוג האתר במנוע החיפוש, ולכן מומלץ להוסיף באתר כפתורי שיתוף לרשתות החברתיות ולתחזק אותן באופן שוטף.

קישורים חיצוניים

קישורים חיצוניים, או באנגלית – Inbound Links מהווים אחד משלושת הפרמטרים המרכזיים והיותר חשובים שחובה לבצע בעת קידום האתר וזה על פי אישור של גוגל בעצמם. ולמה?
לקישורים יש השפעה ישירה על הדירוג במנוע החיפוש וזו עובדה שהוכחה בכמה וכמה מחקרים. ככל שלאתר יהיו יותר "המלצות" – קישורים שמפנים אליו כך גוגל מודד למעשה את מידת הפופולריות של האתר.
כדי להמחיש זאת ניקח דוגמא מהחיים האמיתיים- אם לקוח פוטנציאלי מתעניין בקידום אתרים והוא ישמע 3 המלצות על העסק שלנו משלושה אנשים שונים קרוב לוודאי שהוא יעדיף לפנות אלינו מאשר לפנות לעסק שלא שמע עליו כלל.
בדיוק באותו אופן פועל מנוע החיפוש- ככל שיותר אתרים יקשרו לאתר שלנו כך תעלה סמכותיות האתר בעיני גוגל מאחר והיא מניחה שהאתר מייצר עניין וערך לגולשים.

אז איך מייצרים קישורים חיצוניים לאתר?

  1. רישום לאינדקסים:
    ברחבי גוגל ישנם עשרות אינדקסים המאפשרים לבעלי עסקים להוסיף את האתר שאותו הם מעוניינים לקדם וכמובן פרטים יבשים נוספים, מה שמאפשר לנו ליצור קישור לאתר.
    אינדקסים יכולים להיות חזקים ויכולים גם להזיק, לכן לפני שנמהר לרשום את העסק שלנו בעשרות אינדקסים שונים נבחן כיצד נראה האינדקס? האם הוא מפוצץ פרסומות וקישורים יוצאים? האם נדרש אישור של בעל העסק? או שכל אחד יכול להוסיף עסק ללא פיקוח? בד"כ אינדקס ללא פיקוח על התוכן המתפרסם בו כנראה מוספאם ממש ולא כדאי להוציא ממנו קישור.
  2. קישורים יוצאים מפוסטים אורחים:
    דרך מעולה ליצירת קישורים זה לפנות לקולגות בתחום ולאתרים באותה נישה כמו חברות השמה, דרושים וכו' ולהציע לכתוב עבורם מאמר עשיר ומקיף. וכמובן לשתול קישור לאתר שלכם בתוך המאמר.
  3. קניית קישורים:
    קניית קישורים היא הדרך הקלה והמהירה יותר להשיג קישורים חיצוניים לאתר כך שזו אופציה מעולה למי שלא מוכן להשקיע זמן אבל לא אכפת לו להשקיע בזה כסף.
    מחיר לקישור יכול להתחיל מ- 100 ש"ח ויכול להגיע גם לאלפי שקלים תלוי בסדר גודל של האתר, לרוב בשירות קניית קישורים יש היצע גדול ורחב המאפשר לנו לרכוש קישורים חזקים ורלוונטיים עבור העסק שלנו.

Google My Business

טיפ חשוב נוסף שקל ליישום ויכול להעניק לנו חשיפות מוגברות לגמרי בחינם זה להשתמש בגוגל מפות (GMB) – כאשר לקוח פוטנציאלי מחפש את את השירות שהעסק שלכם מציע ע"י מילות מפתח, יופיעו תחילה התוצאות הממומנות ולאחריהן 3 המיקומים בגוגל מפות ולכן כאשר קיים דף עסקי בגוגל מיי ביזנס עולים הסיכויים להופיע בראש התוצאות ובכך להגדיל את החשיפות.

רגע לפני סיום

קידום אתרים בגוגל זה עולם ומלואו ומשימה לא פשוטה, בטח לא בתחרות של היום. גם לרוב לא ניתן לבצע את כל עבודות האופטימיזציה הנדרשות עקב העדר ידע או משאבים אבל בהחלט אפשר להתקדם בתוצאות החיפוש עם המון סבלנות ומוטיבציה ע"י הפעולות שכן ניתן לבצע לבד וחלקן נמנו פה בהרחבה. בנוסף ניתן תמיד להתעדכן במדריכים מפורטים שעולים תדיר בבלוג שלנו.

בהצלחה!

אהבתם את המדריך? מוזמנים לשתף..

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Email

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *